top of page

Trening na wąską talię. Jak trenować, aby zbudować pośladki i mieć talię osy?

Ciągle powtarzające się trendy piękna kształtują ideał kobiecej sylwetki, w której wąska talia i zaokrąglone pośladki stanowią kluczowe elementy. Wszyscy chcą wyglądać atrakcyjnie i czuć się pewnie w swoim ciele, a trening na wąską talię i unoszące się pośladki może być jednym ze sposobów, aby osiągnąć ten cel. Jednak, jak zawsze, diabeł tkwi w szczegółach.


W tym wpisie na blogu omówię, jak trenować, aby zbudować wąską talię i wyrzeźbić pośladki oraz jakich błędów należy unikać, aby osiągnąć najlepsze efekty. Bez wątpienia wzmocnienie mięśni brzucha i dolnej partii ciała wymaga czasu i wysiłku, ale z odpowiednim podejściem do treningu i regularnością, można osiągnąć naprawdę imponujące rezultaty.

Chciałabym wyglądać jak Kim Kardashian. Te szerokie biodra, zbudowane pośladki i wąska talia!

- pomyślała spora część kobiet. Swoją drogą, podoba Ci się taka sylwetka?


KAŻDY JEST INNY #GENETYKA

W budowaniu wąskiej talii są rzeczy, których nie przeskoczymy. Genetyka, a w szczególności budowa miednicy ma duży wpływ na wygląd naszej talii. Im węższa miednica, tym trudniej jest osiągnąć wąską talię.

Matka natura to bardzo kapryśna bestia, ale jeśli obdarzyła Cię szeroką miednicą, to istnieje spora duża szansa, że będziesz miała taką sylwetkę jak Kim. Wiesz, talia osy i te sprawy. Tylko co, jeśli matka natura nie była zbyt łaskawa i postanowiła utrudnić Ci drogę do wymarzonej sylwetki?


CO I JAK ROBIĆ, A CZEGO UNIKAĆ

Takim rozwiązaniem na pewno NIE JEST GORSET. Już Ci mówię dlaczego:

  • Może zaburzać pracę narządów wewnętrznych (układ pokarmowy),

  • Może powodować problemy z oddychaniem (ogranicza ruchomość klatki piersiowej),

  • Osłabia mięśnie brzucha i może powodować urazy (np. kręgosłupa, żeber),

  • Zmniejsza obwód talii tymczasowo, gdy jest noszony.

W ogóle, co myślisz o gorsecie treningowym? Warto go stosować, czy nie? Jaki jest według Ciebie stosunek zysków do strat?


…i jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Unikaj robienia tysiąca brzuszków, pajacyków i innych przedziwnych ćwiczeń. Trenuj siłowo! Dobrze, ale jak się za to sensownie zabrać?

  1. HIP THRUSTY I GLUTE BRIGE NUMEREM 1 Podczas wykonywania tych ćwiczeń nie prostuj nadmiernie odcinka lędźwiowego, aby nie angażować prostowników. W tym celu ściągaj żebra w dół.

  2. UNIKAJ DUŻEJ OBJĘTOŚCI PRZYSIADÓW I CIĄGÓW Te ćwiczenia angażują prostowniki. Dlatego w zależności od konkretnego przypadku warto zastanowić się nad zmniejszeniem objętości tych ćwiczeniem w swoim planie treningowym.

  3. WYKONUJ ĆWICZENIA JEDNONÓŻ Ćwiczenia obunóż wymagają mocniejszej pracy mięśni tułowia

  4. WYKONUJ ĆWICZENIA W WIĘKSZYM ZAKRESIE POWTÓRZEŃ, ZADBAJ O POPRAWNĄ TECHNIKĘ I PAMIĘTAJ O POŁĄCZENIU MÓZG - MIĘSIEŃ


Skoro matka natura nie obdarzyła Cię szerokimi biodrami, to można trochę oszukać rzeczywistość. Takim trickiem jest rozbudowanie pleców i dolnej części ciała. Dzięki temu talia będzie optycznie węższa.

  1. ROZBUDUJ SWOJE PLECY Trening siłowy i rozbudowa mięśni pleców (w szczególności mięśnia najszerszego grzbietu) sprawi, że talia będzie wyglądała na węższą.

  2. WZMOCNIJ, ̶N̶I̶E̶ ̶B̶U̶D̶U̶J̶ MIĘŚNI BRZUCHA W celu wzmocnienia mięśni brzucha, bez nadmiernej rozbudowy tych mięśni wrzuć do swojego planu ćwiczenia izometryczne. Np. planki (deski), dead bug, czy pozycje miśka.

  3. ROZBUDUJ POŚLADKI I NOGI Trening siłowy i rozbudowa mięśni w dolnej części ciała również wpłynie pozytywnie na optyczne zwężenie talii.


STYL ŻYCIA TO WAŻNA KWESTIA

Tkanka tłuszczowa jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na obwód talii. Wiadomo, że im więcej tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha, tym większy jest obwód talii. W takim razie co zrobić, aby pozbyć się tego niechcianego tłuszczyku? Już tłumaczę:

  • Zadbaj o aktywność. Rób cardio lub trenuj siłowo (więcej korzyści sylwetkowych).

  • Wejdź na deficyt kaloryczny. Postaw na zdrowie odżywianie (talerz zdrowia).

  • Pamiętaj o regeneracji. Mam tutaj na myśli ilość i jakość snu.

  • Unikaj nadmiernego stresu.

  • Bądź cierpliwa, daj sobie czas.

Ważne jest też, aby pamiętać, że nie da się pozbyć tłuszczu z jednego konkretnego miejsca. Redukcja tkanki tłuszczowej (szczególnie w okolicy brzucha) wymaga czasu i cierpliwości. Nie ma szybkich sposobów na osiągnięcie wąskiej talii. Długoterminowe, mądre i zdrowe podejście do odżywiania i treningu siłowego mogą pomóc w osiągnięciu pożądanych efektów.


Z wielką chęcią pomogę Ci w kwestii treningowej. Ekipa z Projektu D*pka rusza z kolejnym planem, który będzie opierał się na tematyce — wąska talia i silne pośladki. Jeśli potrzebujesz skutecznego planu treningowego, to zapraszam Cię serdecznie na pokład mojego autorskiego projektu treningowego.


Zapomnij o nieskutecznych treningach! Wzmocnij ciało i zbuduj piękne pośladki z Projektem dla kobiet


Projekt treningowy na miarę Twoich możliwości, z którym w prosty i bezpieczny sposób wzmocnisz swoje ciało i zwiększysz pewność siebie. Zamknięta grupa wsparcia i skuteczny plan treningowy – otrzymasz wszystko, czego potrzebujesz, aby zrealizować swój cel.

Pozdrawiam, Kacper Dobrowolski.

37 wyświetleń0 komentarzy

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page